Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Adrenalinstinn!

2012-05-30 22:15:34 i Jobb

Ikväll har mina fantastiskt duktiga elever spelat och sjungit på Musikskolans Vårsoaré och nu är jag så adrenalinstinn och stum av beundran så jag bestämmer mig för att sova och skriva imorgon istället. Bilder kommer även, mästerfotografen mamma satt i publiken nämligen! Hon har även fått testa på roddarlivet. Musiklärarjobbet innebär ju faktiskt inte bara att gotta sig i alla "åh, vad duktiga ni är som gör detta för eleverna och vad bra ni övat" (och få piggelin-glass av sina sångelever!) utan det är en hel del tung roddning och slitsamt meck också - det kanske man inte tänker på - men bakom varje tre-minuterslåt ligger det oceaner av tid och förberedelse.

Kommentarer

Skriv en kommentar