Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skridskor och jordgubbar - på barnens villkor.

2012-01-05 20:33:06 i Allmänt

Pratade just i telefon med Molly och Olivia.

O - Är du hemma imorgon?
C - Ja.
O - Bra, då kommer vi till dig imorgon.
C - Men jag bor ju så långt bort från er nu.
O - Just ja. Men när vi kommer till dig ska vi äta jordgubbar.
C - Ja, det kan vi göra!
O - Och grädde!
C - Ja!
O - Och maränger!

Haha! Lägg där till att hon uttalade alla R med extra tydlighet.

Molly berättade att de hade fått skridskor i julklapp och att hon ville åka skridskor med mig. Jag saknar dem så himla mycket. Synd att det ska vara så långt mellan Umeå och Dalasjö. Det finns så många jag skulle vilja fråga: är du hemma imorgon? Bra, då kommer jag!


Jag och Olivia, Norrbyskär, 2011.

Kommentarer

Jamen visst är den vacker! Min väns bror (David Eriksson) spelar nyckelharpa i den här fantastiska ensemble och det är på så sätt som jag kommit i kontakt med deras musik. Dom har en del "fräcka" visor som jag också är helt betuttad av :-)

Skriv en kommentar