Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fullsta del 2

2011-09-12 20:25:49 i Allmänt


Att palla sura äpplen var en stående aktivitet för veckan i stugan.


Hela veckan var som en enda lång gourmetmåltid tack vare storebror. Här är äppeltarte!


Gösfilé och fänkål.



Mysarna.


Sista kvällen kom Lillan på besök.



En dag var vi en familj som har en inredningsbod i garaget!



Ett ställe för dig, Anna!


Mera matlagning.



Kantarelltoast. Mmm.


Cykeltur i finaste omgivningarna. Dalarna är fantastiskt vackert och jag är så glad över att vi har vår sommarstuga där. Även fast det är 65 mil dit, så är det 65 väldigt värda mil.



Myshästar!



Laxcarpaccio!



Anna, denna bild är till dig!



Hallonmousse.



Sällskapssjuk kissemiss.



En bit från stugan finns en lada där ljuset faller så fint.





På kvällarna blev det kyligt ute så då fick man tända en brasa och ta på sig en kofta. Sensommaren är det bästa!

Vi hade en fin vecka i stugan (de övriga i familjen var där längre och två gånger dessutom). Jag ser verkligen fram emot nästa sommar då jag kommer att kunna stanna längre på ställen jag älskar utan att känna jobb- eller plugghets. Gissa om jag ska njuta!

Kommentarer

Jag dör lite över all stämning du har i dina bilder. Snacka om idyllisk och vacker vecka!
KKVL
Fina bilder som vanligt! Längtar redan tillbaka :)
P:et
Det verkar ju ha vart som edens lustgård där nere!



Förövrigt så är ju Timmie det sötaste jag har sett!

Skriv en kommentar