Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Stresssss och slipdamm.

2011-10-06 17:29:24 i Jobb

En lagkonferans, en lektion i instrumentkännedom, en lektion i hörselvård, en körlektion och fyra sånglektioner senare sitter jag här. Lagomt matt. Lägg även till allt som hör lärarjobbet till, saker man inte planerar inför men ändå måste vara beredd på. Nu vill jag krypa upp i en varm famn och bli omhållen. Det är under de här stunderna jag verkligen avskyr att befinna mig i ett distanserat förhållande, geografiskt sett - för han är ju alltid nära. Hela tiden.

Sitter just nu i mitt kök och skriver. När jag tittar ut över rummet ser jag en salig blandning prylar: En spackelhink, en skoborste, en schampoflaska, burkar med penslar, en tandborste och en tandkrämstub på diskbänken eftersom jag måste borsta tänderna i köket då mitt badrum är under uppbyggnad så att säga. Jag ser möbler ihophasade i mitten av rummet och blommor, skruvmejslar, vattenkokare, ljudböcker, sandpapper och vattenpass som samsas om utrymmet på en annan bänk. Och över allt detta: ett tunt, tunt lager av slipdamm. Mmm. Renoveringens romantiska värld. Till middag åt jag gröt. Det är svårt att få inspiration till något annat.

Pratade nyss med Sabina och förklarade läget och avslutade med frågan: Gissa vad jag åt till middag?
- Gröt!

Hon känner mig väl den kvinnan.

Nu ska jag hälsa på Emma! Skönt med miljöombyte! Hejdå slipdamm!

Skriv en kommentar