Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sovrum.

2011-10-24 21:52:42 i Huset




Allt på bilden förutom gardinerna är loppis eller fyndat från gården. Spegelbyrån har jag målat om, korgstolen har jag sprutmålat och de gamla innerfönstren ska så småningom bli tavelramar.



Målade en terracottakruka i samma grå nyans som byrån.


En gammal kikarväska och en kudde som mormor sytt.



En av de läskiga ugglorna som fungerar som ljuslykta (den andra står i biblioteket). Jag hade tänt den på lördagkväll och när vi skulle sova sa Johannes: Nej, det där blir inte av med en skrämd blick på ugglan!


Liten pappa ror i vassen med liten fröken.


En klocka jag fyndat i mamma och pappas garage.


Sängkläder.

FÖRE SÅG SOVRUMMET UT SÅ HÄR:




Golvmattan har slitits bort för att få fram det fina trägolvet, byrån har målats grå och väggarna har målats vita och möbler har åkt in och ut. Rummet är inte riktigt helt färdigt. Bland annat ska jag införskaffa en ny säng som ska placeras i sängramen ni ser på bilden, och den ska målas grå - samma nyans som spegelbyrån. Det kommer göra rummet ännu större och då kanske jag får fixa någon fler fåtölj eller så för att inte rummet ska kännas som en skridskobana eller nått.

Jag kommer att lägga ut fler bilder då sovrummet är helt klart. Det är roligast att lägga ut före- och efterbilder samtidigt så att man kan se skillnad.

Kommentarer

e 13,5
Har uppdaterat mig och läst din trevliga blogg. Så jättefint ni gör i huset! Du är så välkommen till Skeå nästa vecka:-)
Får jag sova hos dig? Om inte nu, så nästa sommar. Du, jag, Emily och Nikki.. kanske. Jag saknar dig. Nu kommer jag snart hem.. ska bara (precis som Alfons) ro hem lite case, redovisning för hockeyförbundet och en helg i Gällivare.



PUSS
Ida
Vad fint det blev! Du har verkligen bra smak vännen. Hoppas jag får möjlighet att besöka dig någon gång. Jag och Jessica kanske får ta en road trip när vi slutat amma så kan vi dricka vin och filosofera :)



Tack för styrkekramarna. Jag behövde dem verkligen. Ha det gott!
helena
Åh,vilken underbar blogg som jag plötsligt hittade.

Fortsätt länge, länge fota och visa.
A E L
Dom röda Borosantapeterna från 1973 som var så fina...........
E - Det ska bli så himla kul att ses nästa vecka, längtar jättemycket! Spännande att höra om din resa också! Kram!



Idamari - Ja, det får du! Och vi ska styra en tjejkväll, det vore nått! :) Saknar dig med, kom hem snart! Puss!



Ida - Tack snälla! Ja, det vore så himla kul om ni kom hit en helg! Lovar att jag ska bunkra upp med te, vin, språknörderi och kramar! KRAM!



Helena - Vad kul att du gillar min blogg, fortsätt gärna läsa! :)



Anders - "Fina".. tur att smak är något högst subjektivt................
helt fantastiskt! innerfönster är förövrigt så himla fyndigt och mysigt att pyssla med. har några i mammas och pappas garage som jag vill göra något av (kanske när jag också skaffar hus?)

Skriv en kommentar