Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagsmelankolin.

2011-10-09 22:03:03 i Allmänt

Är nu hemkommen efter en skön helg i Umeå. Som alla andra söndagar när jag ska skiljas från min bästa person vill jag att han liksom ska cementeras fast vid min sida och alltid finnas där. Inte tjugofyra mil bort.

Har pratat med Tossa eller Kristin som hon heter (Tossa hänger med sen musikplugget!), på telefon ikväll och det är så skönt att musiklärarsnacka med någon som är på samma plan som en själv. Tack för det Bossa-Tossa!
Nu ska jag stänga av söndagsmelankolin genom att läsa. Bästa metoden. Jag har tagit mig igenom många svåra perioder genom att läsa.

Skriv en kommentar