Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sista.

2011-05-31 14:18:40 i Studentlivet

Nu cyklar jag snart upp till universitetet för min sista dag som student. Vemodet! Men peppen på framtiden! Känns smått halvnervöst att min sista dag ska innehålla tentamen i trummor och trummetodik. Håll tummarna för mig är ni snälla!

Ute är det växlande molnighet och en försommarbris blåser rakt in i köket genom det öppna fönstret. Jag lyssnar på Anders Widmark och Joel Alme. En lagomt somrig kombination. Jag är klädd i en kjol med blommor på. Mitt hår hänger fritt och jag ska göra det absolut bästa av den här dagen.

(Det sista skrev jag mest för att gå tillbaka i arkivet och minnas när jag blir gammal och grå).


Skriv en kommentar