Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Möbelpasset.

2011-06-14 21:08:32 i Inredning

Jag ska ringa IKSU och be dem starta en ny träningsform: BÄRA-TUNGA-MÖBLER-UPPFÖR-TRAPPOR.

Inga fyspass klår det. Jag svettades som en galning och kroppen känns mör och härlig. Ikväll har jag planterat ett äppelträd och grävt en massa och grejat på. Har dessutum burit betongblock och gamla plankor upp till mitt framtida "bibliotek/musikrum". Blocken och plankorna ska bli en bokhylla där alla mina böcker ska få plats (äntligen, det har aldrig hänt förut, utan en del stackars böcker har fått legat nedpackade i kartonger och lidit den svåra mörkerångesten).

Fortsätter det i den här takten behöver jag inget gymkort då jag flyttar hit.


Kommentarer

Bilderrrrr, bilderrrrr på huset!
Tro mig, du vill inte se bilder nu - det är rätt stökigt med en massa kartonger här och var!

Skriv en kommentar