Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Så kan det gå.

2011-07-25 15:59:04 i Träning

Idag jobbade jag kort dag (7-12) och eftersom jag jobbar heltid på mitt sommarjobb är det något som händer mig väldigt sällan. Min lediga eftermiddag har jag ägnat till träning. Jag cyklade till Backenkyrkan för att utgå därifrån och springa längs älven. Jag sprang, njöt av utsikten och lyssnade samtidigt på radio. Helt plötsligt börjar jag känna mig väldigt trött och seg benen varpå jag kikar på tiden och inser att jag sprungit i 75 minuter och har lika långt kvar till min cykel. Ojdå. Så kan det gå.


Här är en bild från ett annat träningstillfälle: Jag och Idamari, svettiga efter ett 2 timmar långt spinningpass.

Nu ska jag duscha!

Kommentarer

Härligt, säg till när du är redo för Bräntis ;)

Skriv en kommentar