Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

"Jävel den som virvla hit kallvattne!"

2011-07-06 22:05:24 i Allmänt


Efter jobbet blev jag upphämtad av Anna och Robert som har köpt ny bil, precis idag! (Lägg märke till Roberts seriösa look: pilotkostym on och telefonen redo).


Vi åkte ut till Täfteå för att käka melon och annat gott (som fika hos Annas moster med familj).


och bada i havet såklart! Det var faktiskt varmt, i alla fall om man höll sig nära ytan. Jag myntade ett nytt uttryck när vi simmade mellan två bryggor: Jävel den som virvla hit kallvattne! "Virvla hit" menas alltså med att man "trampar upp" det kalla vattnet så det blandas med det flera grader varmare ytvattnet.


Fina!


Annas kusin Jimmy skvätter vatten. Han tyckte väl att det var nog med fina kärleksbilder!


Mycket fin kväll. En av sommaren bästa hittills.


Kommentarer

ÅH! Repris nästa vecka? Ja? Ja! Och hördu, var är våra graciösa hoppbilder? Puss

Skriv en kommentar