Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ulliga får, gamla fik och mer av en helg.

2011-02-23 18:22:40 i Allmänt


I helgen var jag och Johannes i Skellefteå för att hälsa på hans familj.


Alltså Silver. Han är charmen personifierad.


Johannes mamma Elisabeth och hans syster Clara tog med mig till himmelriket: inredningsaffären "Spets & ting".




Ja. Ni ser ju själva. När jag får min första lön ska jag dit och botanisera om det så innebär att jag får leva på gröt den månaden.


Sen fikade vi på det mysigaste fiket jag varit på!



Clara tog en jättefin porträttbild av Elisabeth.


Jag skrattade mest som vanligt. Tröjan har jag fyndat i kallskrubben i farmor och farfars hus, en äkta ulltröja från Norge!


Det kändes lite som att vara hemma hos någon och hälsa på för miljön var så gemytlig.




På söndagen åkte vi ut till Johannes pappas jobb där det fanns en massa djur att mysa med!



Haha! Johannes tyckte att detta var en häst lämplig för hans storlek..


Själv blev jag förälskad i två ullfår. Jag tror jag ska köpa några lamm.


Se bara!


Fred, alltid på språng.



På söndagkväll spelade vi mitt favoritspel Alias och skrattade så Silver skällde på oss!


Sen var helgen slut och vi åkte tillbaka till Björkarnas stad.




Kommentarer

Var ni och fikade på Lilla Mari, eller var det något annat mysig fik i Skeå?
Helgvärdinnan
Tack för fina bilder.....vet inte vad det är med Din kamera - eller Din förmåga att fota - t o m ett gäng utblommade tulpaner blir vackra... fast det finns ju också en bild för mycket, tycker jag alltså, Du förstår säkert vilken...

Johannes
Äsch kära mor, bilden är jättefin på dig - vad du än säger! :)



C tvekade först lite med den men jag tyckte att hon skulle lägga upp den så det är mitt fel, men vi tycker som sagt att den blev jättefin!
PAX FÖR ATT FÖLJA MED OCH BOTANISERA!

Skriv en kommentar