Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Till Sabina!

2011-02-08 17:54:57 i Recept

Sabina har tjatat om att jag ska lägga ut ett salladsrecept på en sallad jag åt och pratade om förra veckan.

Bulgur
Ruccola
Rödlök
Vitlök
Röd peppar
Chevréost
Paprika
Körsbärstomater
Olivolja

Koka bulgur. Hacka vitlök och röd peppar smått. Stek i olivolja. Hacka rödlök, paprika och skär körsbärstomaterna i bitar. Lägg i ruccolasallad i skålen och bryt osten i bitar. Lägg i grönsaker och färdigkokt bulgur. Blanda. Ät.

Har irriterat ihjäl mig under dagen. En deadline för mig är en helig sak. Tydligen inte för vissa andra. Vidare detaljer besparas läsaren.


Skriv en kommentar