Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Arbetshelgen.

2011-08-28 21:14:54 i Huset

Har jobbat med köket och yttre hallen hela helgen. Vi har spacklat, slipat, målat och grejat. Idag kom Tommy och hjälpte oss att sprutmåla köksluckorna som fått en ljust grågrön matt färg. Han är så himla snäll som kommer och hjälper till! Har fått lite fler smågrejer gjorda som upprensning av gästrummet, uppackning av badrumsgrejer och beställning av fler köksbeslag i samma stil som de jag redan har. Dock har det varit tre olika beslag uppsatta och så vill jag inte ha det så Nacka byggnadsvård räddade mig som den perfektionist jag är, haha!

Jag läste en gång att man ska blanda stora projekt som tar lång tid med små, ofta roligare, projekt som att måla om en möbel, sätta upp tavlor och byta gardiner - och det stämmer. När mamma skruvade fast mitt sopsorteringsset under diskbänken fyllde jag upp burkar med mjöl, gryner och sånt. Jag älskar att bo i hus. Man behöver aldrig vara göralös.

Nu ska jag ta ett bad så jag inte ser ut som ett målarfärgsspackeldamm-monster imorgon inför mina elever. Imorgon ska jag förresten leda min första sånglektion, känns sjukt peppande!

Kommentarer

A E L
Nu får du ta och bli lite mer aktiv på din blogg. Det händer ju ingenting!

Skriv en kommentar