Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skor i behov av skomakare, barnkalas, Schmäckbrunch och gamla grannar.

2011-04-03 21:55:54 i Allmänt


Helgen kom och Viktor hälsade på med skor i behov av en skomakare.


Även fast det här har varit en rolig och händelserik helg har det varit kanske 80/100 % eftersom Johannes inte kunnat delta på grund av feber.


På lördag kom Johannes familj hit och jag gick med hans systrar till Bokcafé Pilgatan.


Sedan var det dags för födelsedagskalas för denna unga dam som hunnit fylla tre år.


Godisletartävling.


Inte undra på att Sabina har söta barn då hon är skönheten själv.





Sådan far..


..sådan dotter!


Sabina och Göran läste saga.


Och så kom Erika och Tony med tvillingarna!



Olivia visar Erika vad hon fått i födelsedagspresent.


Molly myste med Melvin (okej, alla språknördar; jag vet att jag gjorde en allitteration där. Faktiskt helt omedvetet).


I helgen har Ellen (som numer bor i Sundsvall) varit i Umeå så vi passade på att ses.


Peter, akta dina stackars pianofingrar!


Jag gillar Ellen. Hon är karismatisk, varm och intelligent.

Efteråt tog jag bussen till min gamla lägenhet för att hämta min cykel som stått i förrådet. Jag hälsade på mina gamla grannar Irené och Arne (80+ båda två). Att göra någon så glad för ett besök betyder så mycket och alltid när jag träffar dem lever jag extraglädje flera dagar efteråt. Nu har de lovat att jag ska få komma och äta palt någon dag. Förra gången jag var där hade de bunkrat upp med varma mackor, choklad och semlor och Irené blev så ledsen när jag inte kunde stanna eftersom jag skulle iväg till mitt extrajobb på fritidsgården. Idag bad de om hjälp att skriva ett kort till en vän i familjen. Konversationen löd följande:

Arne - Men vad ska vi skriva, lilla gumman?
Irené - Vi ska skriva "tack för omtanken av vår son".
Jag - Och hälsningar Irené och Arne?
Arne - Precis!
Jag - Jamen, då ska vi se vad jag kan åstadkomma. Har du någon penna?
Arne - Ja, varsågod, flicka lilla!

Och så skrev jag kortet med en bläckpenna med en ordninär Carolina-handstil.

Irené - Men åh! Vad vackert!
Arne - Åh! Det här var det bästa som kunde hända!
Irené - Vilken tur att du kom och hälsade på just idag!
Arne - Kortet är ju som ett konstverk!

Åh. Jag saknar mina gamla grannar.





Kommentarer

Ida
De verkar ju supermysiga dina gamla grannar. Låter som att du haft en mycket bra helg. Vi kanske hinner ses nått till veckan? Kram!
ellen
äsch, vilket smicker! ;) o jag gillar dig med! kraam
viktor
Ja, skriv lite om Umeå Open nu! :)
Så mysig helg! När ska vi mysa ihop? Jag känner för en carro-mys-kväll med te och hela högen med mina inredningstidningar. Puss

Skriv en kommentar