Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsk: Mina träd och vår middag.

2011-04-28 15:36:24 i Allmänt


Mysarna i skogen som avverkats lite.


Lillpappa.


Och så blev det äntligen dags för min och Johannes middagsbjudning! Kristoffer läser menyn.



Anders gjorde sig lustig över mina formuleringar i menyn.


Till förrätt bjöd vi på bruschetta och en grön olivpasta samt en röd pesto på hjärtformade vitlöksinoljade bröd.

(Den fina videkvisten har Johannes gjort!).


Ugnsgrillad kyckling fylld med vårens primörer!


Saffrans- och persiljeris.


Till efterrätt serverade vi vaniljpannacotta med ett lager hallonpannacotta ovanför. Som garnering bjöd vi på färska hallon marinerade i fläderblomssaft. Till efterrätten serverades även knäckiga havreflarn doppade i mörk choklad.



Vissa eldade under efterrättsbjudningen............






Kommentarer

A E L
Tack för fina bilder i en fin miljö!
Anonym
Tack för senast! Vilka fina bilder, man blir jättehungrig.

Kram Mamma !

Skriv en kommentar