Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Inväntar domedagen.

2011-04-13 21:37:44 i Studentlivet

Kvällen har ägnats till repetition inför tentan imorgon. Känns som om jag har okej koll på terassdynamik, cantus firmus, impressionalism, 12-tonsteknik och symfonier och oriatorier och allt vad det är. Pappa är i stan för möte så just nu sitter han bredvid mig i soffan, helt matt efter förhörsgenomgången jag bad honom om. Han tar av sig glasögonen och kliar sig i ögonen. Kisar ned i en inredningstidning. Han läser något om nötta möbler. Imorgon ska han på kurs igen. Om jag ens når till hälften av pappas gedigna CV när jag närmar mig 50 + kommer jag att nöja mig. Det är fascinerande med människor som hela tiden suktar efter ny kunskap!

Sålde btw mina Ray bans Wayfarers idag! De var för stora för mitt ansikte så min jobbarkompis Linda köpte dem, hurra!

Skriv en kommentar