Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

De allra, allra bästa.

2010-09-25 23:55:32 i Allmänt

Inte okej att sitta här en lördagkväll 23.49 och sakna ihjäl sig efter mamma och pappa. Min hemlängtan just nu kommer upp till en nivå där tidigare hemlängtor (nytt ord?) kan känna sig rätt överkörda. Pappa är i Göteborg just nu och ska föreläsa för människor som Torgny Lindgren och Mikael Niemi. Hjälp. Jag skulle ha svimmat. Pappa klarar dock allt.

Vi ses om tre veckor. De kramarna kommer att kännas bra. Jag älskar er.



Mamma och pappa. Juli, 2009.

Kommentarer

Pappa
Karolina !



Tack för hälsningen!



Innan stängningdags på mässan gick jag runt och gjorde lite inköp.Två kokböcker letade sig in mellan romaner och jazzskivor. Så jag lover dig en fyrarätters meny när du kommer hem.

Skivor? var det inte en bokmässa du var på ?

Jo men du vet jag gick för bi ett ställ med Dompan, Rigmor Gustafsson och Peter Asplund, han som ibland spelar med Bo Kaspers, då kan man inte hållar sig.

Det är som att likna med solvarma jordgubbar i landet.



Välkommen hem !



Pappa
Anonym
Karolina !



Tack för hälsningen!



Innan stängningdags på mässan gick jag runt och gjorde lite inköp.Två kokböcker letade sig in mellan romaner och jazzskivor. Så jag lover dig en fyrarätters meny när du kommer hem.

Skivor? var det inte en bokmässa du var på ?

Jo men du vet jag gick för bi ett ställ med Dompan, Rigmor Gustafsson och Peter Asplund, han som ibland spelar med Bo Kaspers, då kan man inte hållar sig.

Det är som att likna med solvarma jordgubbar i landet.



Välkommen hem !



Pappa

Skriv en kommentar