Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Farbror blå.

2010-05-07 16:30:27 i Allmänt

I veckan ringde Patrik.

P (med nervositet i rösten) - Du.. du har fått ett brev..
C - Jo, jag vet.
P - Får jag öppna det?
C - Visst är det ett brev från polisen?
P (Orolig och samtidigt nyfiken) - Ja! Vad har du gjort?!
C - Ja.. det du. Du kan ju öppna det!
P - Jamen, säg!
C - Haha! Det är ett utdrag från belastningsregistret! Skolan vill ha en kopia. Du vet, ska man arbeta med barn och ungdomar ser det inte bra ut med en lång brottslista!
P - Men det har du väl inte?
C - Nej. Jag är ren!


Kommentarer

A E L
Undrar vad din storebror hade tyckt om hade fått det brevet?
Hahahaha, stackars patrik! Han trodde att ni skulle bli tvungna att gifta er i randiga fängelsedräkter ;]

Skriv en kommentar