Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dialekten, var tog du vägen?

2010-05-20 17:06:39 i Allmänt

För ett halvår sedan sa någon att jag lät som Malin Moström när jag pratade. Anders yttrade dessutom något om en tendens till Umemål i dialekten. Men idag. Idag hände något väldigt, väldigt världsomvälvande; idag sa Ellen följande:

"Mäh, Carro! Du har ju börjat prata Skelleftedialekt!"

Återigen (som med så mycket annat): jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Jag avvaktar.

Kommentarer

Flaatasönnä
Dä e ingä vidare om du låt som skelläftearra. Du e dalasjöjäntä å ske praata som dalasjöarra jör. Då kan du vaara karitt då du e på skola lavi dämm som int begrip va du seg.

Hör ätta va n Andärsch seg som bo i Jöttebårg.
ellen
haha, sötis!
A E L
Dö fo gå n kursch hoss jeg ån Jonny,vi far ått Ulvoberg äll Rismyrlia äll nä annä mysitt ställä.........

Skriv en kommentar