Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bluesskalans frigörande faktor.

2010-05-04 20:13:45 i Studentlivet

Idag pratade jag om blues med en elev och så lärde jag henne bluesskalan och kompade medan hon fick köra fri improvisation. Det lyste i hennes ögon då hon hörde att det lät bra. Jag lovar att jag var minst lika nöjd som henne! Vilken ynnest att få lära samtidigt som man lär ut. Nu ska jag förkovra mig i Vygotskij. Att spela blues är lite roligare, men Vygge måste också få sin beskärda del av min tvådelade uppmärksamhet.


Skriv en kommentar