Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att vattnas av Dalarnas dagg.

2010-05-17 21:58:40 i Allmänt

Här kommer ett bildmarathon från de senaste fem dagarna som spenderades i stugan i Fullsta.


Vår familj är matsäcksfamiljen. Inte lillebror.


Jag och Ludvig hittade en övergiven bil nånstans på en rastplats nånstans i mellansverige.


Mamma - VAR ÄÄÄÄÄR VI NÅNSTAAAANS?! (Internt mellan mig och mina bröder).


Traditionsenlig krattningsbild.


Krattarn.


Björk.


Som student är man aldrig ledig.


Bästa pojkarna i världen.


Bästa pussaren.


Något spännande händer i vassen.


Bandbilden?


Promenad i fårhagen. Fåren hade dock inte kommit till sommarhagen ännu. Bra. Baggen hatar mig av någon outgrundlig anledning.


Vitsippor och vår gärdsgård.


Thimmie spanade ut i vårkvällen.


Myste runt i pyjamasbyxor på förmiddagarna.


Här får ni en bild på Avestas stolthet: världens största Dalahäst. Ser ni mig? Jag är en liten prick!


Vi kikade på kök för skojs skull. Här är mitt favoritkök.


Och så var vi såklart i Haglöfs-butiken. Ett måste.



Min gammelmoster Lillan. Visare människa får man leta efter!


Backe.


Fin och melankolisk bild. Södra Fullsta.


Kanske finaste bilden någonsin?!


Våren är här.


Skogspromenad!


Timman badade!


Skogen vid stugan ser ut som en trollskog och när jag var liten red jag mammas kusins shetlandsponny här och vi hoppade över dikena!


Hem igen.


Jag och bästa.


Thimmie myste med tidningen.


Hon tog som vanligt varje tillfälle i akt till gos.


Patrik den dåren tog årets första dopp i sjön!


Själv nöjde jag mig med att ligga och läsa.


Dans på sommaräng.


Lovade en vän att jag skulle dansa in sommaren på en äng, varsågod!




Skriv en kommentar