Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tala med sin gräns

2010-03-10 14:54:42 i Allmänt

Livet går på högvarv och det märks på olika vis. Igår grät jag till exempel för egentliga småsaker som att jag inte hinner diska, städa och sånt. När jag kom hem idag hade Patrik rensat förrådet, tvättat och nu ska han snart dammsuga. Vad har jag gjort för honom? Gråtit och varit stressad, liksom. Ibland önskar jag att jag levde fyra olika liv parallellt med varandra. Ett liv skulle enbart ägnas till familj och vänner. Ett annat till skola och karriär, det tredje till alla fritidsintressen och i det fjärde livet skulle jag läsa böcker samt sova. Jag hatar när jag inte hinner läsa böcker. Det tär på mig. På allvar. Hur ska man egentligen få ihop allt ibland? Jag mår dåligt av att prioritera bort saker. Kan man hugga sig själv i 8927391 delar och överleva?

Skolan rullar på och vi har extremt mycket att göra. Idag var det uppspel på trummor. Magnus sa att jag hade ett stabilt trumspel, haha. Roligt ändå! Jag spelade trummor på "Time to kill" med Sophie Zelmani. Tack till Tossa, Erik och Niklas som lirade i mitt "trumband" idag och tack för att ni ökade mitt mod. Nu ska jag skriva essäer och mellanmåla. Ikväll blir det Total training med Alex, dagens höjdpunkt!

Kommentarer

Hang in there fina du. När jag får dåligt samvete för att jag bölat och varit allmänt pissejobbig så brukar jag tvinga ner robert i soffan och hålla om honom lite. Fråga lite om flygplan och så. Mer än så behöver han inte. Patrik tycker nog bara om att pyssla om dig lite emellanåt också, det är det jag gillar med förhållanden åtminstone. Att man får turas om att böla och skrika men också att trösta och städa och finnas där. Och ge dig lite credd - du har ju haft en helt hysterisk vecka med musik och träning och essäerna och allting. Nästa vecka blir tiptop, det är alldeles säkert. Stor kram

Skriv en kommentar