Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Inget är som Dalasjö.

2010-03-24 17:54:16 i Allmänt

Den starkaste hemlängtan greppade just mitt hjärta. I helgen har jag "Skapande svenska"-kursen och nästa helg är det påsk och då har jag sagt att jag kan jobba ifall det behövs vikarier, så det är alltså drygt två veckor till jag får komma hem. Jag vill krama min lillebror, gå promenader med mamma och spela gitarr med pappa. Jag vill ligga och sova i min smala säng i mitt flickrum och titta på rosetter och tänka på hästar. Jag vill spela piano och leta reda på mina noter från pianolektionerna från gymnasiet för jag är så sugen på att spela klassiskt. Jag vill äta mammas nougatkakor i uterummet och se kvällssolen lägga sin sista strålglans över Marsfjällens topp. Jag vill mysa och busa med Timman och höra hennes svansviftningar dunka mot soffkanten. Har ett extremt Thimmielängt alltså, hon har den mjukaste pälsen jag vet och hon har liksom allt. Hon är bra på att lyssna, bejaka och anpassa sig men hon är också spralligare, flummigare och gladare än de flesta andra hundar. Har inte förstått att hon blev 11 år nu i dagarna. Vill inte inse att hon en dag inte längre kommer att komma rusande mot mig när jag kommer hem.  Att hon någon gång kommer att sluta gosa och vifta på svansen i samma takt som mina ord forsar ur munnen. Älskar henne.





Mysbild! Emily och Nikki var och hälsade på i Dalasjö i somras och Timman älskar barn lika mycket som mig.


Kommentarer

Mamma
VÄLKOMMEN HEM !

KRAM MAMMA
A E L
DALASJÖ ÄGER!
LGWL
Caps lock äger...



Timmie hälsar!
A E L
Lagom tyken du,Ludwig!
Sofia Björk
Vilken fin blogg du har!håller helt och hållet med dig, Dalasjö har något speciellt (;
Emi
Jag längtar också efter Dalasjö nu. Mina bästa minnen från min annars rätt taskiga tonårstid var faktiskt när man låg på madrassen inne på flickrummet, pratade om Boston, LRH, Sjuan, Poeten, MR, Melodifestivalen (VARFÖR KALLADES HAN FÖR DET?), Pingu och resten av alla som stod på vår dagordning. Att få gå ut till stallet och borsta krulliga Pepito, skriva på dörren och bara skratta och snacka skit. Det saknar jag väldigt mkt.

Skriv en kommentar