Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tillbaka i Umeå.

2010-01-31 22:59:48 i Allmänt

Lyssnar på gitarrplinket från vardagsrummet. Ögonlocken är på väg ned. Tänker att jag bara ska skriva någon rad på en grej. Råkar skriva 5 a4-sidor. Tänker att det kanske är bra. Tänker senare att jag borde börja med uppgifterna till skapande svenska och inte skriva massa annat tjafs. Men så tänker jag att jag kanske behöver skriva annat tjafs? Jaja. Tandborstning nu. Skola imorgon igen. Jag längtar. Det är underbart att längta till skolan. Det kanske är nördigt, men för mig känns det fantastiskt. Körrep på kvällen också. Som en dröm, som en vän skulle ha sagt. Fick dessutom med mig två matlådor hemifrån också. Röding och köttgryta. När livet är som bäst. Bussresan hem till Umeå var underhållande. Emma var nämligen med och vi har alltid roliga diskussioner. Rock on! Godnatt.


Carolina, fyra år, fiskar upp storrödingen i Kultsjöluspen. Kik koncentrationen! Mästerfiskare redan då!

Kommentarer

KKVL
Haha... men jag ser inte russinpaketet någonstans?

Skriv en kommentar