Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snabba Cash

2010-01-15 18:00:10 i Allmänt

Ikväll ska jag och Patrik på filmpremiären av Snabba Cash. Som jag längtat! Jag läste boken sommaren 2007 och det är ju ett bra tag sedan. Passande nog fick jag ett brev av pappa idag där han stoppat i en intervju med Jens Lapidus i Svenska Dagbladet, tack! Lapidus sa i intervjun att det ju är en rätt stor skillnad på hans arbete som jurist och hans intresse för att skriva böcker, och det är det ju. Men det finns inget så tillfredsställande som ett rätt fakta i en bok och då Lapidus jobbar inom rättsväsendet är det ju passande att boken och filmen till viss del utspelar sig inom den världen. Dessutom har han ett skriftspråk att dö för, och det är väl egentligen därför jag läser böcker. Ett ett bra språk är nästan lika bra som.. ja. Ni vet.





Skriv en kommentar