Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mareld.

2010-01-11 15:41:26 i Allmänt

Jag och Sabina har varit ute på en råhärlig långpromenad idag. Vi gick längs vattenbrynet (alltså på isen såklart) längs Nydalasjön med solen i ryggen och den värmde! Äntligen, säger jag bara! Jag har köpt ett nytt te idag, ett grönt te som heter Mareld! Tycker det var ett bra namn eftersom en av mina absoluta favoritlåtar av Winnerbäck heter just "Mareld". Har redan druckit fyra koppar på en timme medan jag läste uppsatsen jag ska opponera på.

Ikväll ska jag och Sabina på Mördarbarbros fyspass, vi ser väl om jag är mer död än levande sen!


Skriv en kommentar