Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Från där jag ropar.

2010-01-04 18:56:03 i Musik!

Jag har alltid varit svag för indiemusik på svenska och Hästpojkens nya album innehåller en låt jag spelat kanske 60 gånger idag. Men så där är det. Jag lyssnar intensivt under några dagar och sedan glömmer jag bort eller "lägger bort". Låten jag blivit beroende av heter i alla fall "Från där jag ropar" och den finns inte på You tube, så ni får lyssna på den på Spotify istället. Pianoarret i låten är precis i min smak. Pianon och halvskräniga röster av unga män är svensk indie när den är som bäst.

Ps: den av många recensenter hajpade låten "Gitarr, trummor och bas" är bra den med.


Skriv en kommentar