Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vilovecka.

2010-02-24 18:57:30 i Träning

I veckan vilar jag från all träning. Planerar alltid in var 8:e vecka som en hel vilovecka. Ibland måste jag påminna mig själv för att komma ihåg detta och förra gången min vilovecka var körde jag ändå styrkepass. Men nu blir det helvila en vecka! Med vilovecka menar jag en vecka där "aktiv vila" får förekomma, så som promenader till exempel. Viloveckor ska man ha för att återhämta sig mentalt och fysiskt. Det är under viloperioder kroppen blir stark och uthållig. Jag är så glad över att denna 8:e vecka kom nu, för jag hade dräpt mig ifall jag skulle passa in all träning den här veckan. Stress ska man hålla sig ifrån. Nu fokuserar jag på allt annat och kör igång med min nästa träningsperiod på måndag!


Sommarlöpning i Gammliaskogen. Längtar efter barmark!

Skriv en kommentar