Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Två samlade pinsamheter på ett och samma träningspass.

2010-12-08 18:39:41 i Träning

Ibland är det verkligen inte bra att gilla att sjunga. Under träningspass till exempel. Idag tränade jag Body balance och mitt under Krigaren tre-positionen började jag nynna en liten stämma jag tyckte passade till låten som ljöd ut från högtalarna. Försökte medvetet hitta sjuan och göra ett lite lagomt avmätt glissando ner till en ren kvart.. när jag märker att större delen av passdeltagarna börjar skruva på sig och att blicken jag får av instruktören skär igenom de ackordfärgningar jag försöker förmedla med mitt nynnande. Som att inte denna pinsamhet var nog (och att det hänt x antal gånger förr!) råkade jag såklart somna under avslappningen. Jag vaknade av att instruktören stod rakt över mig och med klar stämma förmedlade att passet var till historien gånget.

Där ser man.




Kommentarer

Well, instruktören har nog något roligt att berätta på jobbet imorrn.
Du ska få förvara lite. Vi får försöka styra upp tid snart:)! Va händer i helgen? Puss

Skriv en kommentar