Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Live imorgon 20.00

2010-12-15 13:48:22 i Musik!

Som ni kanske vet har min finfina klasskompisar Viktor och Tobbe startat upp ett projekt med en livesänd web-show som sänds torsdagar 20.00 både via Viktors och Tobbes blogg. Förra veckan var det premiär och nu på torsdag, imorgon alltså, sänds det andra programmet. Vad som händer imorgon får ni se, men en sak kan jag redan nu avslöja och att det är att jag kommer att spela piano och sjunga en Joni Mitchell låt. Lyssna och se, imorgon klockan 20.00.

Mamma, här kan du och andra som lider av brist på kunskap kring denna multimediala nymodighet läsa en snabbguide:

- Imorgon vid 19.55 letar ni reda på en dator med ett fungerande internet.
- Ni skriver endera www.vickehallon.blogg ELLER www.studentochtrettio.webblogg.se i webbläsaren.
- Därefter klickar ni på play i fönstret om det inte redan startat av sig själv.
- Sen är showen igång! Jag vet i dagsläget inte det exakta klockslaget för mitt framförande så ni får hänga med under hela programmets gång.


Foto: Hanne, klassens utbytesstudent.
Jag: Trött, men finurlig!


Kommentarer

Men åh! Vet du, den boken har jag blivit tipsad om förut utan att jag tagit tag i det. Så, nu känns det som ett måste. Tack så mycket :)



(Ps. Det ska bli spännande att lyssna på när du spelar och sjunger!)
Ja, den är riktigt bra! Tror som sagt att du skulle gilla den! Ja, haha - är lite nervös. Ska dessutom läsa lite poesi, hjälp! :)
Herr Hallonbåt
Det kommer bli SÅ jävla bra!

Skriv en kommentar