Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Naturromantiskt om Dalasjö.

2009-09-10 22:25:59 i Musik!

Jag skrev just en låt om Dalasjö. Har velat göra det så länge och vips när jag tar ner en av gitarrerna från väggen kommer den. Bara sådär bara. Jag hade en massa idéer från början om hur jag ville att texten skulle gå och hur ackorden skulle vara utformade men låten bestämde själv. Jag bestämde början och så bildades den bara. På en kvart sådär. Vips bara. Jag ringde upp pappa och var helt lyrisk och spelade upp den via telefon! Han tyckte att jag skulle skriva ned texten och ackorden och maila till honom. Men först måste han stränga om sin gitarr. Gärna innan min hemkomst!


Skriv en kommentar