Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ett tidigt aprilskämt.

2009-03-23 13:25:51 i Studentlivet

Sitter och äter lunch av vad vi har i vårt kylskåp: en röra av tonfisk, ägg, hummus och pasta. Fint. Mätt blir jag i alla fall.
Träffade min grupp imorse och vi färdigställde och lämnade vårt case mot det sociokulturella perspektivet. Rikard som pendlar från Skellefteå stannade hemma eftersom vi bestämt att det var onödigt för honom att resa hit bara för att arbeta någon timme. Vi skojade dock med honom och skickade ett sms där det stod:

Rikard. Nu är det problem. Vi har missförstått uppgiften. Lars-Åke gick förbi och förklarade. Vi har till idag klockan 17.00 på oss att ändra rapporten. Hur gör vi?

Det tog 5 sekunder efter att jag skickat sms:et innan Rikard ringer upp och låter helt uppgiven.
Jag kunde hålla mig och spela med i någon minut och vi hann till och med planera hur vi skulle lägga upp arbetet.
SEN började jag skratta och först var R helt tyst innan han förstod att vi skämtade.

Jag kommer nog att få igen imorgon!


Skriv en kommentar