Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Summer rain.

2009-03-04 19:27:17 i Studentlivet

06.00 vaknade jag imorse av att solen steg upp. Det var fint! Då klev jag upp för att inta frukost nummer 1 och spana in tidningen lite. Sedan begav jag mig till IKSU där jag hade bokat ett spinningpass 07.15. Efter träningen gick jag till skolan där jag intog frukost nummer 2, fortsatte tidningsläsningen där jag riktade min uppmärksamhet mot den ulliga, gulliga tamrenen Sixten som blivit utsatt för hundar i hagen på Gammlia.
Sedan kom min grupp och vi inledde ett ömsom effektivt, ömsom ytterst opeppat grupparbete, men vi gjorde det vi skulle och blir nog, efter morgondagens justeringar, klara för att skicka in arbetet.

När Tomas, Anneli och Rikard övergav mig satt jag kvar på skolan och gjorde klar den individuella VFU-uppgiften, så nu har jag jobbat bort en hel del. Har bara en enkätrapport att läsa samt opponera på, vår enkätrapport att justera samt en bok att läsa. Detta ska vara gjort innan måndag och det känns lugnt.

Efter allt pluggande slöt jag upp med körgänget för att körarra i vad som blev en väldigt lång stund. Med körarr menas att man lägger upp ett kör-arrangemang till en unisont skriven låt. Man skriver alltså en fyrstämmig sats. Mitt huvud är ganska trött just nu. Tur att jag bara ska halvdö i soffan ikväll!

Skriv en kommentar