Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag saknar det, jag saknar det.

2009-03-26 17:34:44 i Allmänt

Här kommer en flashback från min gymnasietid vid det estetiska programmet inriktning musik.


Frode, Emma, Jag och Tommy som huvudrollerna i Shakespeares "En midsommarnattsdröm". Vi gjorde musikal av det dramat under vårt musikalprojekt "Codan" (musikalisk term för avslut". 2006.

Crescendo, Norrlandsoperan 2006. Vi åkte med vår kör "Voices & boyses" tillsammans med 80 musiker. Turné i Umeå och i Mosjön (Norge).



Jag läste drama och teater som individuellt val och här är en bild från vår slutproduktion i Drama C "Frejas mission impossible - Love, peace & epatraktor". Fritt efter ett manus av Mikael Niemi. Vi satte upp två uppsättningar och i en var jag punkbrud och i den andra överklasstjej. Spännande!

Lucia 2005. Jag fick stearin i ögonen. Det gjorde ont. Annars var det fint.

Studenten! Elin, Carro, Emma och jag.

Estetlärarna. Jag saknar dem!

Efter succé med Codan! Delar av klassen och vår klassföreståndare Staffan, demonproducenten.

Jag och Tommy sjunger duett. Patrik (trummis i klassen) skrev musik till och jag och Tommy skrev texten.

Studenten! Alla ser dock lite molokna ut? Vi ville kanske inte lämna varandra?

Avslutningskonserten 2006. Jag sjunger "On my own" ur musikalen "Les miserable"

Teater.

Dramagänget plus inlånade dansare.

MIn underbara dramapedagog Mia.


Jag och världens bästa Emma. Bal, maj 2006.


Kommentarer

Kul att se dig som punkbrud. Känns inte som vardag direkt. :-)

Skriv en kommentar