Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ingen rast och ingen vila!

2009-03-28 18:46:48 i Studentlivet

Idag har jag jobbat hela långa dagen. När jag satt ute på altanen och käkade lunch (innan snöstormen tog Umeå i sitt grepp) hade jag sällskap av Jonas Stiers bok "Identitet - människans gåtfulla porträtt". När jag var som mest inne i texten kom en av damerna ut och frågade vad jag läste.

C - En bok vi ska behandla under ett seminarium på tisdag.
Damen - Jaha, då ska jag förhöra dig! Ge mig boken!
C - Eh.. okej.
Damen - då ska vi se.. Vad menas med.. få se.. ett "globaliserat senmodernt samhälle" och vad studerar man om man riktar sitt fokus mot den paradigmatiska identitetsteorin?
C - (tystnad)
Damen - Nå?
C - Jamen.. jag har ju bara läst till sida 23.
Damen - Då får du läsa mer ikväll så förhör jag dig imorgon när du jobbar igen!

Det är inte varje dag man blir förhörd av nittioåriga gamla damer!


Kommentarer

Haha!



Jag hann inte ringa idag, det har varit en helt galen dag med noll andningspauser.

Skriv en kommentar