Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fjäriln vingad syns på Haga.

2009-03-23 20:47:21 i Allmänt

I eftermiddags skulle jag plugga. Jag spelade munspel, Emma S ringde och vi pratade länge, jag gick en promenad med Sabina och ikväll har jag varit på kör. Jag gjorde verkligen allt utom att plugga. Jag hoppas att min motivation är högre imorgon.

Förresten! Jag behöver er hjälp! Vi ska ha sittning med kören den 3 april och temat för sittningen är HAVET. Vad ska jag klä ut mig till? Kom med idéer vettja! Tomas och Anneli tyckte att jag kunde vara en havsvåg och de erbjöd sig själva att vara mina "eftervågor". Hur klär man ut sig till en havsvåg?


Kommentarer

Havsvåg: Typ ett skynke du knyter till en klänning(Alternativt en vitklänning med böljande tyg), få håret att dra åt ett håll, måla blå drag i olika nyanser, i ansiktet i samma riktning som håret!



Sv: Jag skämmer då inte ut mig på det sätt du gör pågrund av din oförmåga att viska ;)
Havsvåg: Typ ett skynke du knyter till en klänning(Alternativt en vitklänning med böljande tyg), få håret att dra åt ett håll, måla blå drag i olika nyanser, i ansiktet i samma riktning som håret!



Sv: Jag skämmer då inte ut mig på det sätt du gör pågrund av din oförmåga att viska ;)
JW
Du skulle passa som Skratt-Abbarr !



Det skulle bli succé av första graden även om det kanske skulle slå bättre ut i anslutning till ett informellt kvällsarrangemang vid Flatasundet än i studentstaden Umeå.



Kolla om inte Anders och Göran kan hjälpa till med munderingen.
Caroline - ja, det skulle faktiskt kunna fungera! Ska klura lite på det där! Haha, nu ska vi inte vara sånna! ;)

JW - Hej Jonny! Roligt att du hittat till min blogg! Nu måste jag ju vara noggrann med mitt språkliga uttryck när journalister läser! Kan du ge en mer detaljerad beskrivning på hur en Skratt-Abbarr ser ut?
JW
Hur Skratt-Abbarn gestaltas vid ett offentligt framträdande inför en förmodad oförstående publik är mindre viktigt. Huvudsaken den är liten, vacker och väldigt glad !



Fortsätt att skriva i samma stil som hittills. Jag har kollat din blogg några gånger sedan din far avslöjade att du fanns på webben. Jag gillar det jag läst och ser fram emot mera.



Kör hårt !
Haha, jag röstar på skrattabbarrn!

Skriv en kommentar