Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Barn och djur och folk.

2009-03-27 13:36:45 i Allmänt

Idag på föreläsningen hade vi storbesök. Ett litet barn på ett år följde med sin mamma på universitetet. När barnet jollrade lite väl högt blev inte föreläsaren irriterad; hon gav istället sina nycklar till barnet som nöjt skramlade med dem och riktade fokus till ljudet istället för tristessen som nog en föreläsning innebär för ett barn. Jag tycker det var bra gjort av föreläsaren. Det värsta jag vet är människor som "inte klarar av" barn eller djur, t.ex. valpar. Folk som ryser av obehag när en bebis skriker för att den är hungrig, eller folk som tittar förskräckt på en liten valp som bara vill hälsa. Jag klarar inte av sådana människor. Nu kom jag på ett sidospår, (som vanligt) men hörrni, i helgen tar vi hand om våra medmänniskor (och djur!). Resten av dagarna också. Vi gör det hela livet. Eller hur?


Kommentarer

Mamma
Mycket kloka ord vad stolt jag blir.

Kram Mamma !
A E L
Håller fullständigt med jag har det så på mitt jobb just nu...............

Skriv en kommentar