Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skogsflickan.

2009-06-02 19:56:44 i Natur/friluftsnörderi

Var nyss ute på en promenad med Sabina och Erika och vid Nydala stannade jag till för att jag såg en hel massa ljusgröna granskott som såg smaskiga ut. Jag gick fram till granen och knipsade loss några skott och började tugga på dem. Sabina skrattade åt mig och sa att jag skulle kunna leva på vad skogen har att erbjuda. Nog för att jag gillar bär, svamp, granskott och tallbar, men lite mer mat vill jag nog ha. Men tallbarrste med skägglav måste ni prova! Dagens tips! Skriv upp!

Kommentarer

Haha, med skägglav? Jag trodde de enbart kunde användas till att pressas in i näsan till en stor kliande musche!

Skriv en kommentar