Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om att ha betalda sommarlov.

2009-06-18 22:00:42 i Studentlivet

Idag fick jag en uppenbarelse.

Kristina (vikarie på jobbet): Det här är mitt sista sommarlov innan jag bli färdigutbildad så jag vill bara jobba en period så man får ha rätt mycket ledig sommartid.
Jag: Ja, det är ju skönt. Nästa sommar är min sista sommar då jag fortfarande går utbildningen. Då kanske jag också bara ska jobba en period. Sen kommer man ju att jobba.
Kristina: Men du ska ju bli lärare! Du kommer ju att vara ledig och kunna glassa hela somrarna!
Jag: Ja, just ja! Hahaha!

Sedan dansade jag en glädjedans! Att man kan glömma bort en sådan fördel.


Då ska jag läsa böcker! Helst svår poesi för den är som bäst under ljusa sommarkvällar!
Västervik juni 2008.

Skriv en kommentar