Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lillebror.

2009-06-12 15:45:47 i Allmänt

Ludvig har gått ut nioende klass idag och har därmed avverkat grundskolan, och som han gjorde det! Jag är så stolt att jag inte vet var jag ska ta vägen! När jag kom hem från jobbet var jag tvungen att försöka dämpa min nipprighet genom ett löppass i skogen. Anledningen till min stolthet är att min älskade, duktige och ambitiöse lillebror gick ut med nästbäst betyg av alla niondeklassare i Vilhelmina, en tjej hade fem eller tio poäng mer. Ludvig skickade ett mms på en bild på diplomet/stipendiet han fick och jag hoppade runt och tjoade av lycka på jobbet och pensionärerna bara nickade och konstaterade att, kunskap, det ska man vara rädd om och den ska värderas högt. De har så rätt! Stipendieutdelning visar elever att det lönar sig att satsa på bra betyg i skolan, fram för mer sånt!

Grattis Ludvig!


Ludvig, Dalarna, augusti 2008.

Kommentarer

Anonüm
Skriv inte om L!

Skriv en kommentar