Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

India Arie.

2009-06-03 16:50:17 i Musik!

Förra vintern åkte jag till Solvik utanför Skellefteå för att hälsa på min underbara vän Emma Sikström som då läste musik med inriktning afro (jazz, pop, rock, blues) vid Solviks folkhögskola. En kväll satt vi och skrev långa listor med musiktips till varandra. Emma skrev, bland många andra, upp India Arie. Då visste jag inte vem hon var. Nu är hon ett självklart inslag i mina musiklistor hemma, på bussen, på cykeln, på promenader, när jag städar, när jag skriver, när jag pluggar.. Titta vilken underbar utstrålning hon har! Och rösten. RÖSTEN. Lyssna, snälla ni, lyssna (och inget bortklickande nu, hela låten ska lyssnas igenom för maximal effekt!: http://www.youtube.com/watch?v=inQNN_Gl_cA 


Bild: http://www.cafemaroon.com/wp-content/uploads/2009/01/india-arie-332x499.jpg


Skriv en kommentar