Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Göteborg fredag.

2009-06-10 22:46:52 i Allmänt

Med rädsla att blogg.se ska haverera av min stundande bildbombning sitter jag här med ett fungerande internet. Nu ska ni få se vad vi pysslade med på vilda västkusten. Jag delar upp inläggen i fyra, då varje inlägg är en dag.


På torsdagkväll flög vi ned och jag älskar att titta på himlen och tänka att molnen ser så mjuka och ulliga ut!


Det första vi gjorde på fredag var att åka till Chalmers (ett av Sveriges mest välrenommerade universitet) för att hälsa på Martin, Patriks gamla fotbollskompis, som flyttade till Göteborg i höstas för att fortsätta läsa till civilingenjör i teknisk fysik.


Han visade oss runt på skolan och här visar han oss när han löser Rubiks kub på drygt 1 minut, det ni!


Martin är en underhållare av rang och här drar han av en melodi på dragspelet!


Patrik och Martin.


Vi gick ned till Nordstan och köpte sushi. Detta är min allra första provsmakning av den råa fisken, konstigt, eftersom jag älskar fisk!


Sedan gick vi till Trädgårdsföreningen för att strosa runt lite (innan vi gjorde det röstade vi, men då var jag i full koncentration och hade inte tid att fotografera något). Lägg märke till trädet längst bort, det ser ut som att trädet springer, eller hur?


Okänd växt i växthuset på Trädgårdsföreingen.


Sedan dumpade vi Martin och slöt upp med brorsan och Anders och åkte till Slottsskogen som är en av Sveriges finaste platser. Jag skulle kunna ströva omkring där i timmar. Flyttar vi till Göteborg någon gång ska Slottskogen bli min dagliga rekreationsplats för löpning och hundpromenader, så det så!


Några av Slottskogens änder. En mamma med fyra ungar. Men vad gör den fjärde andungen? Den verkar vara på väg ut på egna äventyr. Verkar vilja klippa navelsträngen.


Här kanske jag inte ser alltför road ut av Slottsskogens skönhet, men tro mig. Det var jag.


I Anders lägenhet finns en del roliga prylar. Bland annat denna tavla målad av Kristoffer någongång sent 80 alternativt tidigt 90. Det är sådana här tavlor lärare brukar visa för föräldrar och fråga hur barnet i fråga mår. Om barn målar mycket svart tenderar fröknar att se det som ondskans färg. Kristoffer förklarar dock det hela genom att han först målade något motiv, men att det blev fult och därmed övertäckt av svart färg.


En tavla av Bob Dylan finns såklart i Anders lägenhet.


Liksom några diktsamlingar av rockpoeten Bruno K. Öijer vilken Anders kan gestalta med perfektion!




Kommentarer

Ida
Det springande trädet var verkligen häftigt :)

Skriv en kommentar