Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Patrik oroar sig inför morgondagen.

2009-07-14 22:55:49 i Allmänt

Berättade nyss för Patrik att Ida kommer hit imorgonkväll.

- Va? Jamen, ska inte bebisen komma snart?
- Jo, den är beräknad till idag den 14:e.
- Va?! Tänk om vattnet går när hon sitter i soffan? Hur ska vi göra då? Ska man ringa ambulansen?
- Lugn, haha!
- Erik måste ju vara beredd och komma hit snabbt ifall något skulle hända!
- Jaja.. det ordnar sig. Den kommer nog inte imorgon.
- Ändå spännande!

Ida, du får säga till bebisen att vara lugn och invänta stunden :)

Kommentarer

Haha, det var som när jag var i stallet efter jag passerat mitt BF.

Eskil: NU FAR DU HÄRIFRÅN! Tänk om ungen föds i stallet!

Jag: Dög det åt den där Jesus så duger det väl åt min unge.

Eskil: Jamen om ungen kom nu, då kut ju jag!
Haha, nu hoppas jag nästan att bebben ploppar ut så du kan meddela hur Patrik reagerade sen. Pippitröjan är köpt på vero moda men jag tror minsann att de ska ha såna på Kii i Umeå. De har iallafall funnits där vet jag. Kram
Ida
Haha :D Patrik kan nog vara lugn, verkar inte vara någon bebis på gång idag heller.

Skriv en kommentar