Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Outro.

2009-02-28 16:17:29 i Allmänt

Bussresan hem var som förutspått dryg, långsam och tråkig. Sms:ade till halva min telefonbok och bad dem underhålla mig på resan så det gick ganska bra ändå. Målet med resan var i alla fall att komma tillbaka till Umeå, så lite måste man ju klara av att utstå.
 
Idag har jag och Patrik varit på en grovt ångestframkallande aktivitet: vi har storhandlat på en lördag. Det finns knappt något värre. Tänk er: alla typer av människor samlade på ett ställe med samma mål - fylla kylskåpet. Det trängs, skriks, svettas, springs och mitt i allt är det en hysterisk jakt efter extrapriser. Jag och Patrik höll andan genom allt och betade av vår milslånga lista. Vi brukar alltid handla på söndagar eller måndagar, men nu hade vi ingen mat hemma så det var bara att bita i det sura äpplet med den goda eftersmaken. Men aldrig att jag gör om detta, att handla på lördagar (på löningshelg dessutom!) är ju ett steg närmre självmord.

Ikväll ska jag lägga ut bilder på badrummet!

Kommentarer

A E L
ja,att handla på lönelördag e dumt..............

Skriv en kommentar