Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oh my heroes

2009-02-20 07:53:30 i Allmänt

I eftermiddag åker vi till Umeå. Mamma och pappa ska på en konsert med Bo Kaspers orkester och jag ska pussa på Patrik och Ludvig ska vara med Kristoffer. Imorgon kommer Roger, Åsa, Oliver och mormor. De ska bo hos Håkan, min andra morbror med familj. Mormor fyller nämligen 75 på lördag och det ska firas med middag på Balder, massage på Iksu Spa och några andra trevligheter som tårta. Den här dagen känns lite som lilla julafton för mig. Jag har ju inte sett hur badrummet blev nu när det är helt klart! Åh, jag ska inviga det med en lång dusch imorgon efter en lång lördagssovmorgon! Idag har jag en lektion med Sp3 - vi ska arbeta med dagens svenska och det moderna språket med fokus på engelskas intågande i svenskan. Efter min egna lektion ska jag vara med på individuellt val musik - yes! Jag har längtat efter det hela långa veckan!

Skriv en kommentar