Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mer då?

2009-02-24 15:21:38 i Allmänt

Vad gjorde jag mer i helgen förutom att gratta min mormor? Jo, jag myste i badrummet såklart (och med Patrik!), fikade på News med Patrik, Kristoffer och Ludvig (News har den bästa morotskakan i hela Umeå!), köpte present till mamma som fyller år 3:e mars samt styrketränade med Ida. Det var skönt att återse IKSU och damma av musklerna lite. Än fast jag vet att längre viloperioder är välbehövliga så längtar jag alltid efter IKSU när jag är hemma och gör praktik.
Det var såklart också roligt att återse Ida och hennes växande mage - för vet ni? Ida är klar med utbildningen till sommaren och lagomt nog väntar hon och hennes Erik barn i juli! Det är fantastiskt och jag längtar mycket till jag får gulla med den bebisen!

Ja, en snabb update och en rolig nyhet såhär på tisdagseftermiddagen! Nu ska jag ha den sista lektionen med en av klasserna innan det avslutande provet på fredag!

Kommentarer

anders lidström
varss ligg news? på vor ti geck vi på än kå dä va ju dä bästä på åttitalä...........
11 blir bra. Jag ringer lite innan.
Det är fantastiskt vilka karlar vi har, haha. Jag jobbar som växeltelefonist på ett läkemedelsföretag, Pfizer heter det. Kort skulle jag kunna säga att jag jobbar som växelhäxa men det låter finare på det andra sättet, haha. Hur går det för dig med pluggandet och så då, är du hemma i vilhelmina på praktik eller hur var det där? Kram
Anders - News ligger typ vid Sagagallerian på Kungsgatan. Vi får ta och fika där nästa gång du hälsar på i Umeå! NK är fortfarande bra det med, men i lördags var det knökfullt med folk där SOM VANLIGT!

Skriv en kommentar