Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hemkomst.

2009-02-06 11:46:32 i Allmänt

L.W sjunger i en av sina låtar: Att komma hem är som att resa i tiden.
Det är fint. Än fast jag inte riktigt har någon analysteori om vad han egentligen menar.

Snart kommer brorsan hit. Jag ska bjuda honom på lunch. Sedan ska vi hämta upp Idamari, Ida och Sofia och åka HEM! Jag längtar hem. Jag ska pimpla, köra skoter, skotta snö, krama småbarn, umgås med vännerna hemma och med familjen, fika utomhus, äta blodapelsiner i solen, gå promenader, spela piano och sjunga, se Survivorman med Ludvig, uppsöka en vit pelargon som jag ska sno från mamma, laga ny mat till familjen, baka, skriva, undervisa elever, göra uppgifter, låna böcker, dricka varm choklad ur en hemsnickrad mugg och krama mina träd. Det ska jag göra.

(Halvkomiskt att jag skrev "pimpla" först. Högprioritet på fisket såklart!)


Bild från ovanvåningen på vårt hus.


Kommentarer

Mamma
Välkommen hem !

Mamma !

Skriv en kommentar