Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det faller Disneysnö utanför mitt fönster.

2009-02-05 17:48:29 i Texter/dikter

Jag myntade ett nytt begrepp idag: Disneysnö. Mitt under min grupps brainstorming angående vår forskningsfråga tittade jag ut och antydde storleken och fallfarten på snöflingorna och konstaterade efter en stunds observation att flingorna kan kallas disneysnö. Det som är lite dåligt med disneysnö är man inte kan göra snöänglar. Om man hinner göra en så snöar den ändå bort på några minuter. För ett tag sedan skrev jag ännu en Sestina. Jag vill inte publicera den här då jag anser att den är för personlig, men ni kan få se en vers av den i alla fall: fotade dataskärmen med kameran, min kreativitet har flugit bort.


Kommentarer

Skriv en kommentar