Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Västervik.

2009-08-18 22:19:23 i Allmänt


I helgen samlades vi alla i Västervik, en helg som kommit att bli en fin tradition.



Jappen och Thimman badade.


Vi fikade.

Tjejerna vann stafettkubbtävlingen, hurra!


Göran matade de snart tama änderna.


Kärlek.


Vi spelade Alias, ett av mina favoritspel - språknörd som jag är!


Och så spelade vi beachvolley.


Och Mathis och Jacob spelade Fyra i rad.


Mamma och pappa hade plockat 15 liter kantareller i stugan och de hade med sig till oss, lycka!


Sedan åt vi middag vid ett somrigt dukat bord.


Mathis trollade för pappa som blev helt förstummad.


Sedan åkte vi ut med flotten.


Och avnjöt en av de godaste efterrätterna jag vet.



Vi fiskade.


Mathis, Jacob och Ludvig simmade in den sista biten till stranden. Kallt. Jag vet, för jag badade sedan efter jag värmt upp mig i badtunnan.


Badtunnebad.


Söndagen regnade mest bort och det var underbart att vakna till doften av nybakat bröd och ljudet av regn på taket.


Vi stannade inne och spelade Alias. Kristoffer och Ludvig var ett riktigt radarpar i språkspelet!

Kommentarer

Jag älskar också Alias! Jag och mamma brukar alltid se till att teama ihop oss och så spöar vi pappa och robert - alltid. Ni verkar ha haft en helt fantastisk helg, man blir nästan avundsjuk när man ser alla fina bilder. Kram

Skriv en kommentar