Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nästa: barberaryrket!

2009-08-11 18:33:52 i Allmänt

Idag har jag fått beröm två gånger. Det kändes fint.

Första gången:

Jag (till farbror på jobbet): Nu tror jag att du måste raka dig, ska jag hjälpa dig?
Farbror: Ja, gör det är du snäll.
Efter en stund när jag rakat klart känner sig farbrorn om hakan: Det här gjorde du bra! Det här måste du ta tillvara på! Du har anlag!

Skön snubbe. Anlag för att använda en rakmaskin. Kommer att sakna honom. Vi brukar sjunga tillsammans.

Andra gången:

Jag frågade min chef om hon kunde fixa ett arbetsgivarintyg med ett omdöme och hon blomstrade ut i ett härligt beröm och att det bara är att kontakta henne nästa gång jag söker jobb. Det känns bra. Jag anstränger mig verkligen när jag är ute på jobb eller praktik för jag vet hur viktigt det är med kontakter och lovord.

Skriv en kommentar